Накази за результатами внутрішкільного контролю



Опорний навчально-виховний заклад Чернігівська загальноосвітня школа
 І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу А.М.Темника
Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області  

   НАКАЗ
 04.10.2019                                  смт Чернігівка                                   №180-г     



Опорний навчально-виховний заклад Чернігівська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу А.М.Темника
Чернігівської районної ради Запорізької області

НАКАЗ
03.01.2018                              смт Чернігівка                                     №19

Про перевірку стану викладання
рівень навчальних досягнень учнів
та об’єктивність оцінювання знань 
з трудового навчання учнів 5-11 класів



  На виконання плану роботи школи на 2017/2018 навчальний  рік, з метою здійснення контролю за якістю знань та станом викладання  трудового навчання

НАКАЗУЮ:

1.Здійснити перевірку стану викладання, рівня навчальних досягнень учнів та об’єктивності оцінювання знань з трудового навчання учнів 5-11 класів з 15.01. по 26.01.2018.
2.Затвердити Протокол вивчення стану викладання трудового навчання
                                                                                                               (додаток 1)
3.Заступнику директора з навчально-виховної роботи Деркач Т.М.:
3.1.довести до відома вчителів трудового навчання  Клименка А.Г., Решетняка С.О. зміст Протоколу перевірки стану викладання трудового навчання.
                                                                                                             До 05.01.2018
3.2.за результатами перевірки узагальнити матеріали у вигляді довідки та подати директору опорного закладу.
                                                                                                             До 31.01.2018

4.Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Деркач Т.М.

Директор опорного
навчально-виховного закладу                                         В.І.Радченко

                                                                




                                       Додаток 1
                                             до наказу опорного навчально-виховного закладу
                                             Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ
                                             ступенів імені Героя Радянського
                                             Союзу А.М.Темника від  03.01.2018 № 19


Протокол
вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів
з трудового навчання  

№ з.п.
Об’єкт експертизи
Показники
Ступінь прояву показників
(0 – 3 бали)
Зауваження
1.























Навчально-виховний процес

























1. Нормативно-правове та навчально-методичне забезпечення викладання трудового навчання (наявність навчальних програм, календарних планів,  рекомендацій щодо викладання, критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, інструкції щодо заповнення предметних сторінок класного журналу тощо)


2. Організація навчально-виховного процесу відповідно до робочого навчального плану. Реалізація варіативної частини РНП


3. Шкільний розклад: наявність, нормативність затвердження, доступність для учнів та вчителів, дотримання санітарно-гігієнічних вимог


4.  Виконання навчальної програми з трудового навчання


5.   Відповідність поурочних планів календарним


6. Якість складання поурочних планів (діагностика здійснення педагогічного відбору методів і форм роботи, планування спільної діяльності з учнями тощо)


7. Дотримання вчителем вимог до ведення записів у класних журналах


8. Рівень навчальних досягнень учнів з трудового навчання за результатами оцінювання за І семестр


9. Результативність виступу учнів 5 -11-х класів у конкурсах, турнірах (упродовж  поточного навчального року)


2.
Виховний процес
1. Позакласна робота вчителів трудового навчання        з учнями навчального закладу (предметні тижні )


3.
Методична робота
1. Методична тема, над реалізацією якої працюють   вчителі  трудового навчання


2. Якість роботи вчителів у   районному    методичному об’єднанні.    


3. Якість методичної роботи вчителів (оцінюється кожен пункт):
3.1.участь та її результативність у професійному конкурсі «Учитель року»;
3.2.розробка учителем системи дидактичного                  та роздавального матеріалу для уроків трудового навчання


4. Проходження вчителями трудового навчання курсів підвищення кваліфікації та спецкурсів.


5. Участь учителів трудового навчання                             у семінарах, конференціях, круглих столах. Проведення вчителями відкритих уроків                      на шкільному та районному рівнях. Наявність матеріалів, які підтверджують цю роботу


6. Наявність друкованих робіт, авторських програм, посібників вчителів трудового навчання.


4.





Забезпече-ність навчально-виховного процесу необхідними умовами
1. Обладнання кабінету трудового навчання                   та роль вчителя в цій роботі.                   


2. Забезпеченість підручниками.


3. Наявність відповідної методичної літератури,  її якість, відповідність програмним вимогам, наявність грифу Міністерства.


4. Забезпеченість технічними засобами навчання та наявність умов для їх комплексного використання






 Результат пошуку зображень за запитом "початкові класи"


Опорний навчально-виховний заклад Чернігівська загальноосвітня школа
 І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу А.М.Темника
Чернігівської районної ради Запорізької області

   НАКАЗ
  29.11.2017                                     смт Чернігівка                                    № 472     

Про організацію вивчення стану
викладання математики у 1-4 класах

На виконання річного плану роботи школи на 2017/2018 навчальний  рік, з метою здійснення контролю за якістю викладання математики у 1-4 класах

НАКАЗУЮ:

1.Здійснити перевірку стану викладання математики у 1-4 класах з  04.12.2017  по 15.12.2017.
2.Затвердити Протокол вивчення стану викладання математики  у 1-4 класах
                                                                                                              (додаток 1).
3.Заступнику директора з навчально-виховної роботи Деркач Т.М., завідуючим філіями Чернігівська ЗОШ І-ІІ ступенів,Стульневський НВК Куц Л.А., Федчун О.Й.:
3.1.довести до відома вчителів початкових класів  зміст Протоколу перевірки стану викладання математики у 1-4 класах;
                                                                                                         до  04.12.2017
3.2.разом з учителями початкових класів узгодити терміни та матеріали для проведення контрольних робіт;
                                                                                                           до  04.12.2017
3.3.за результатами перевірки узагальнити матеріали у вигляді довідки, проекту наказу та подати директору опорного закладу.
                                                                                                        до 20.12.2017

4. Контроль за виконанням наказу  покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Деркач Т.М., завідуючих філіями Чернігівська ЗОШ І-ІІ ступенів, Стульневський НВК Куц Л.А., Федчун О.Й.                                                 

Директор опорного
навчально-виховного закладу:                              В.І.Радченко
                  
  
                             Додаток 1
                           до наказу опорного навчально-виховного закладу
                          Чернігівська   загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
                                     імені Героя Радянського Союзу  А.М.Темника
                                     від    29.11.2017 №472   


ПРОТОКОЛ
перевірки стану викладання математики у 1-4 класах


Напрями вивчення

Параметри
Ступінь реалізації показників

Зауваження та пропозиції
0
Відсут
ній
1
Вираже
ний недостатньо
2
Вираже
ний достат
ньо
3
виражений оптимально
1.
Програмне та навчально-методичне забезпечення
-    Навчальні програми для 1-4 класів;
- Методичні рекомендації. Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах
 у 2017/2018 навчальному році. (лист  Міністерства освіти і науки України від   09.08.2017 р. №  1/9-436);
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 року №1222 “Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти”





2.
Кадрове забезпечення
-  наявність спеціалістів;
-  наявність курсів підвищення кваліфікації вчителя;





3.
Навчально-виховний процес

-        додаткові години з варіативної складової робочого навчального плану;
-        наявність календарних планів для класів, поурочних планів-конспектів уроків;
-    виконання навчальної програми;
-      дотримання вчителями вимог із ведення записів у класних журналах;
-     використання вчителями ІКТ на уроках математики;
-        дидактичний  матеріал (систематизація, впорядкування);
-        наявність роздаткового матеріалу





4.
Науково-методична робота
-        науково-методична тема, над реалізацією якої працюють вчителі, її співвідношення із шкільною темою;
-        участь учителів в роботі творчих груп, інших колективних методичних утвореннях, які функціонують у районі;
-         якість методичної роботи вчителів:
ü участь та результативність у професійному конкурсі «Учитель року»;
    ü розробка вчителями системи дидактичного та роздавального матеріалу для уроків математики;
-     участь учителів у різних семінарах, конференціях, круглих столах;





5.
Залучення учнів до участі у конкурсах, змаганнях з математики, результативність
-Міжнародний конкурс з математики «Кенгуру»;
-організація шкільного етапу олімпіади з математики;
-інші конкурси





6.
Результати контрольних робіт
-моніторинг рівня навчальних досягнень учнів 2-4 класів з математики






  
Довідка
про стан викладання та рівень навчальних досягнень з математики  в початкових класах  опорного навчально-виховного закладу Чернігівської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу А.М.Темника
    Відповідно до  наказу опорного навчально-виховного закладу Чернігівської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу А.М.Темника  від  29.11. 2017 №472   «Про організацію вивчення стану викладання математики у 1-4 класах» у період з 04.12.2017 по 15.12.2017 було  вивчено стан викладання математики, дотримання державних вимог до змісту, обсягу навчальних програм та рівня навчальних досягнень учнів початкових класів.
Основні завдання  :
- вивчення  стану виконання діючих програм з предмета «Математика»  відповідно до Державних стандартів початкової загальної освіти;
- виявлення досвіду вчителів щодо розвитку  пізнавальних здібностей молодших школярів (пам’яті, логічного й творчого мислення, уяви), математичного мовлення;
- дотримання вчителями вимог щодо перевірки  учнівських  зошитів, додержання єдиного орфографічного режиму;
-вивчення  стану викладання та рівня  навчальних досягнень  учнів з математики;
    Під час вивчення    були  відвідані та проаналізовані  уроки з математики,    проведені бесіди з учителями,  досліджено   рівень навчальних досягнень учнів початкових класів з математики, перевірено стан ведення документації (календарно-тематичні плани вчителів, класні журнали), перевірено  учнівські зошити, проведено контрольні роботи в 3-4 класах.
Прогамно-методичне забезпечення викладання предмета
       Викладання математики  в 1-4  класах  здійснюється за навчальною  програмою авторів О.В. Онопрієнко,  С. О. Скворцова, Н.П.Листопад  (Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 1-4 класи, (зі змінами), сайт МОН, (Наказ МОН   від 5.08.2016 № 948)   та  підручниками, які   є в переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою у
2017/2018 навчальному році.
Математика
Основні підручники і навчальні посібники
1.
Математика (підручник)
Рівкінд Ф. М., Оляницька Л. В.
1
ВД «Освіта»
Наказ МОНмолодьспорту від 07.02.2012 № 118
2.
Математика (підручник)
Рівкінд Ф. М., Оляницька Л. В.
2
ВД «Освіта»
Наказ МОНмолодьспорту
від 18.06.2012   № 718
3.
Математика (підручник)
Рівкінд Ф. М., Оляницька Л. В.
3
ВД «Освіта»
Наказ МОН від 17.07.2013 № 994
4.
Математика (підручник)
Оляницька Л.В.
4
ВД «Освіта»
Наказ МОН від 20.07.2015 № 777
     
Загальна кількість підручників   з математики для учнів  1-4 класів в    на даний час  складає  100 %.  Матеріальна база кабінетів початкових класів дає змогу на  достатньому науково- методичному рівні проводити уроки  математики для  учнів 1-4 класів. Кабінети забезпечені роздатковим матеріалом, опорними таблицями, плакатами, зошитами з друкованою основою для 1-х класів,  які були придбані за бажанням та з ініціативи батьків, дидактичним матеріалом, посібниками, затвердженими  наказами  Міністерства освіти,  плазмовими телевізороми  (3- 4-ті класи), вчителька 1-Б класу Кікоть О.І. систематично використовує власний ноутбук. 
Кадровий аспект
   
ПІБ учителя

Пед. стаж
Кваліфікаційна
категорія
Клас, у якому викладає вчитель
Галич           Віра       Данилівна
48
  «спеціаліст вищої категорії»,  «старший учитель»
4-Б  клас
Михайліченко Наталія Олександрівна
33
  «спеціаліст     І категорії»
4-А клас
Куковинець Любов Анатоліївна
27
  «спеціаліст      І категорії»
2  клас
Кікоть           Оксана        Іванівна
25
  «спеціаліст вищої категорії»,  «старший учитель»
1-Б клас
Тарасенко Галина Григорівна
28
  «спеціаліст вищої категорії»   
3  клас
Брегеда    Світлана Олександрівна
5
  «спеціаліст     ІІ категорії»
1-А клас




        










 Аналіз  кадрового забезпечення початкової школи показав,  що в основному там працюють висококваліфіковані вчителі, які мають великий стаж педагогічної  роботи, організовують навчальний процес на високому та достатньому рівнях.     
Співбесіди з викладачами та вивчені  документи показали, що вчителі добре ознайомлені з навчальними  програмами, методичними рекомендаціями щодо викладання  математики в 1-4 класах у поточному навчальному році, інструкціями та нормативами оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи з  предмета.
 Ведення класних журналів  здійснюється  згідно з Інструкцією  з ведення класного журналу учнів 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів
 ( Наказ МОН № 412 від 08.04.15 року).
   Методична  робота викладачів з предмета              
Наслідки вивчення роботи вчителів, аналіз успішності учнів з предмета показали, що педагоги демонструють достатній  рівень викладання математики, є фахівцями своєї справи, забезпечують засвоєння більшістю учнів  навчального матеріалу, формування й розвитку в них умінь розв’язувати задачі, логічно міркувати, виконувати дії за алгоритмом та обмірковувати свої дії.
  На своїх уроках учителі початкової школи  широко  використовують   як  традиційні методи,   так і індивідуальну та диференційовану роботу з учнями.  Педагоги    використовують  репродуктивні, пошукові, словесно-дослідницькі методи роботи.  Вони  активно  застосовують  фронтальні, індивідуальні, групові, парні  форми роботи, залучаючи постійно до роботи  всіх учнів класу. Наполегливо працюють над виробленням в школярів умінь розв’язувати сюжетні задачі, виконувати дії за алгоритмом, орієнтуватися на площині та у просторі,логічно мислити,  застосовувати  обчислювальні навички й досвід вимірювання величин на практиці.
 Уроки вчителів початкових класів відзначають чіткість, доступність, зрозумілість викладення нового матеріалу, широке використання наочності: малюнків, ілюстрацій, дидактичного матеріалу.  На  заняттях ведеться робота щодо реалізації   здоров’язберігаючої  компетентності: раціонально розподілений час,  уроку  побудовано з урахуванням часового сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу,  передбачено проведення фізкультхвилинки, для якої підібрано  загальнорозвивальні вправи, на покращення кровообігу головного мозку, на  формування правильної осанки.
Учитель  Брегеда С.О. на уроках значну увага приділяє  розвитку математичної мови, навичкам  орфографічного режиму. Із цією метою використовує  наочність, що дозволяє учням швидше засвоїти норми написання та математичну термінологію. Учителька старанно готується до уроку, підбирає цікавий матеріал, продумує форми його проведення. Але слід зазначити, що недостатньо  приділяється увага   використанню форм диференційованого навчання та індивідуального підходу.
Учитель Куковинець Л.А. наполегливо працює над  виробленням в учнів математичного мислення, складанням  задачі за ілюстраціями, розвитком   умінь робити  різні операції з числами: складати, порівнювати їх,  умінням користуватися математичною термінологією.  Для класифікації знань нею використовуються схеми задач. Це є доцільним, оскільки учні переходять до схематичних позначень умов задач. Нею широко використовується наочність: ілюстрації, малюнки, таблиці, дидактичний матеріал.  
Учителі 4-х класів Галич В.Д., Михайліченко Н.О. планують свою роботу на уроці таким чином, щоб учні відразу включилися до навчального процесу: повторення чисел, розв’язування прикладів на логіку та кмітливість, математична  естафета, робота  з підручником. Підбір таких форм роботи активізує увагу учнів,  сприяє підвищенню  темпу  уроку, виконанню   значної  кількості  різноманітних завдань. Вчителі використовують  на своїх уроках диференційовану  технологію за рахунок  додаткових завдань для учнів, які  добре орієнтуються в навчальному матеріалі, активно застосовують мультимедійні презентації. Учителями застосовуються  міжпредметні зв’язки з українською  мовою і літературою,  природознавством  що сприяє всебічному розвитку школярів, удосконаленню в них навичок систематизації навчального матеріалу.  Вони вдало використовують інтерактивні форми та методи роботи.
   Учителька 3  класу  Тарасенко Г.Г. значну увагу приділяє розвитку математичного  мислення учнів , використовує наочність у вигляді таблиць-схем,   активно застосовує мультимедійні презентації під час розв’язування з учнями задачта завдань на уроці, значну увагу відводить індивідуальній роботі. Також вона досконало використовує методи компетентнісно-орієнтованого підходу до організації навчального процесу, володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального  матеріалу і здібностей учнів.
Учителька 1-Б класу Кікоть О.І. широко використовує в своїй діяльності картки для опитування,  комп’ютерний тренажер, електронні презентації.  Учні працюють на рівні високої розумової активності  з урахуванням їхніх навчальних можливостей. При цьому належна увага приділяється як розумінню, так і осмисленню учнями виконаних операцій. Завдання учителем  вибираються різної складності з урахуванням індивідуальних особливостей школярів. Виконанню такого обсягу роботи на уроці сприяє майстерність, чітко продумані етапи уроку, раціональне використання кожної хвилини, правильність добору матеріалу.
На уроках вчителі допомагають учням усвідомити математичні поняття і арифметичні дії, вивчити таблиці кожної дії та прийоми усного й письмового виконання дій; працюють над виробленням міцних обчислювальних навичок.
  Перевірка робочих зошитів з математики показала, що усі учителі  2-4 класів забезпечують дотримання єдиних вимог до ведення зошитів з математики, а саме: правильне написання учнями цифр і знаків, скорочений запис умови задач, пояснення  дій до задач. Усі креслення геометричних фігур виконуються олівцем і під лінійку.
         Учителі  стежать, щоб учні дотримувалися однакових інтервалів між словами, дописували кожен рядок до кінця, орієнтуючись на правила переносу, не виходячи за межі рядка. Учителі  перевіряють та оцінюють якість виконання учнями кожної письмової роботи ( у т.ч. в зошитах з друкованою основою). Усі письмові роботи навчального і контрольного характеру перевіряються  ними до наступного уроку.    
Водночас, результати контрольних робіт, проведених у ході  фронтальної перевірки математики, показали, що  учні  виявили в основному  достатній рівень навчальних досягнень, в кожному класі є учні, які виконали завдання на початковому рівні.
Рівні навчальних досягнень/ Класи
К-сть учнів у класі
К-сть учнів, які писали к/р
Початковий
Середній
Достатній
Високий

% якості
2 клас
22
21
1
4
13
3
76%
3 клас
21
21
3
6
9
3
57%
4-А клас
14
13
5
3
2
3
39%
4-Б клас
17
17
2
5
10
0
59%
Разом
72
11
18
34
9

  Як видно з таблиці за результатами контрольних робіт, найкращий  результат  продемонстрували учні  2 класу та 4-Б класу, найнижчий показник якості знань у 4-А класі.
Причина отримання оцінок початкового рівня:
-         пропуск занять через хворобу
-         неуважність
-         небажання перевірити виконання обчислень
-         слабкі знання з теми .
У подальшому вчителям 2-4 класів, необхідно звернути увагу на  цілеспрямовану роботу з  дітьми, які отримали оцінки початкового рівня, пошуки ефективних шляхів індивідуальної  роботи з ними, застосування й підбір диференційованих завдань для роботи в класі й для виконання вдома.
   Помилки, які учні припустили  в контрольних роботах:
-         помилки на обчислювання ( прогалини в знаннях таблиці множення та ділення);
-         помилки на вибір дії під час розвязування задач;
-         помилки  при розв’язуванні рівнянь.
Таким чином, проаналізувавши  стан викладання  математики у 1-4-х класах, можна зробити висновки:
-         викладання  математики  у 1-4-х класах ведеться згідно з програмами Міністерства освіти і науки України, які виконуються в повному обсязі;
-         оцінювання навчальних досягнень учнів проводиться згідно з критеріями оцінювання, рекомендованими Міністерством освіти і науки  України;
-         уроки  математики   проводяться на   достатньому  методичному рівні;  
-          документація ведеться згідно з вимогами щодо ведення ділової документації;
-         учителі 1 – 4-х  класів використовують  різноманітні форми і методи навчання, що підвищують ефективність навчально-виховного процесу;
-          застосовують наочність, дидактичний матеріал  на уроці;
-         проводять активну роботу щодо формування в учнів навичок  розвязування задач, рівнянь;
-         рівень навчальних досягнень з математики за результатами контрольних робіт  в основному достатній  та середній,   наявний і низький рівень (15%).
Серед недоліків слід зазначити наступні:
-          недостатньо уваги приділяється  використанню  диференційованих  класних  робіт  та диференційованих  індивідуальних  домашніх завдань для учнів, які виявляють початковий рівень навчання;
-         послаблена позакласна робота з учнями, які мають проблеми у засвоєнні предмету  .
           Рекомендації:
1.      Продовжувати цілеспрямовану роботу щодо  формування в молодших школярів предметної математичної компетентності.
2.       Забезпечувати  оптимальне поєднання  індивідуальних, групових, колективних форм роботи, практикувати  різнорівневі завдання та раціонально використовувати час на уроці, впроваджувати  методики  більше наближені до практичного застосування в житті.  
3.      Розвивати у дітей уміння застосовувати математичні (числові та   геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності.                                                                     
4.     Максимально враховувати  здібності, потреби  та інтереси  кожної дитини, на практиці реалізовувати  принцип  дитиноцентризму.
5.      Навчальний матеріал з математики  інтегрувати  з природничими науками  та технологіями.                                                                                                                                                                                                                                                      
6.       Внести в план роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів  питання щодо  досягнення оптимальних результатів у забезпеченні наступності змісту між початковою й основною школою.                 
            Результат пошуку зображень за запитом "англійська мова"                                                                         
 Опорний навчально-виховний заклад Чернігівська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу А.М.Темника
Чернігівської районної ради Запорізької області

НАКАЗ
02.09.2017                              смт Чернігівка                                     №374

Про перевірку стану викладання
англійської мови, рівень навчальних
досягнень учнів та об’єктивність 
оцінювання знань  

  На виконання річного плану роботи школи на 2017/2018 навчальний  рік, з метою здійснення контролю за якістю знань та станом викладання  англійської мови  

НАКАЗУЮ:

1.Здійснити перевірку стану викладання англійської  мови, рівень навчальних
досягнень учнів та об’єктивність оцінювання знань:
- опорний навчальний заклад Чернігівська ЗОШ І-ІІІ ступенів:                                                                                         з 04.10 .2016 по 18.10.2017
- філія Стульневський НВК:
з 17.10.2017 по 27.10.2017
2.Затвердити Протокол вивчення стану викладання англійської мови
                                                                                                               (додаток 1)
3.Заступнику директора з навчально-виховної роботи Деркач Т.М., завідуючій філією Стульневським НВК опорного навчального закладу Чернігівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Федчун О.Й.:
3.1.довести до відома вчителів англійської мови Лобко Н.А., Яценко Н.Г. , Салло О.Ю. зміст Протоколу перевірки стану викладання англійської мови.
                                                                                                            До 03.10 .2017
3.2.разом з учителями англійської мови підготувати матеріали для проведення контрольних робіт.
                                                                                                            До 10.10 .2017
3.3.за результатами перевірки узагальнити матеріали у вигляді довідки та подати директору опорного закладу.
                                                                                                             До 30.10.2017

4.Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Деркач Т.М., завідуючу філією Стульневський НВК опорного навчального закладу Чернігівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Федчун О.Й


Директор опорного
навчально-виховного закладу                                         В.І.Радченко

                                                       
                                                                                                                                   
                                       Додаток 1
                                             до наказу опорного навчально-виховного закладу
                                             Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ
                                             ступенів імені Героя Радянського
                                             Союзу А.М.Темника від  02.10.2017 № 374
 
ПРОТОКОЛ
перевірки стану викладання англійської мови



Напрями вивчення

Параметри
Ступінь реалізації показників

Зауваження та пропозиції
0
відсут
ній
1
вираже
ний недостатньо
2
вираже
ний достат
ньо
3
виражений оптимально
1.
Програмне та навчально-методичне забезпечен
ня
-    Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови (рівень стандарту, академічний, профільний рівень);
- Методичні рекомендації. Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах
 у 2017/2018 навчальному році;
-- Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 року №1222 “Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти”;
-  інші нормативні документи





2.
Кадрове забезпечен
ня
-          наявність спеціалістів;
-          наявність курсів підвищення кваліфікації вчителя;
-          остання атестація педпрацівника та її наслідки.






3.
Навчально-виховний процес

-          додаткові години з варіативної складової робочого навчального плану;
-          наявність календарних планів для класів, поурочних планів-конспектів уроків;
-          виконання навчальної програми;
-          рівень навчальних досягнень учнів з предмету англійська  мова;
-    підготовка до ЗНО;
-    стан ведення учнями робочих зошитів з англійської мови;
-    дотримання вчителями вимог із ведення записів у класних журналах;
-     використання вчителями ІКТ на уроках англійської мови;
-          дидактичний  матеріал (систематизація, впорядкування);
-          наявність роздаткового матеріалу






4.
Науково-методична робота
-          науково-методична тема, над реалізацією якої працюють вчителі, її співвідношення із шкільною темою;
-          участь учителя в роботі творчих груп, інших колективних методичних утвореннях, які функціонують у районі;
-          наявність опису власного досвіду роботи;
-          якість методичної роботи вчителів:
    ü участь та результативність у професійному конкурсі «Учитель року»;
    ü розробка вчителями системи дидактичного та роздавального матеріалу для уроків англійської мови;
-           участь учителів у різних семінарах, конференціях, круглих столах;
-          проведення вчителями відкритих уроків на шкільному та районному рівнях.  Наявність матеріалів, які підтверджують таку роботу;
-          засоби здійснення самоосвіти.






5.
Виховний процес
-          проведення заходів, присвячених вивченню та поширенню іноземної мови








 Довідка
про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів  з англійської мови у 111-х класах
    
План довідки
1.       Обізнаність учителів з нормативними документами (Законом України «Про загальну середню освіту»,  Державним освітнім стандартом, програмами, листами МОНУ щодо викладання іноземної мови , рекомендаціями з мовної освіти тощо).
2.       Кадрове забезпечення викладання предмету.
3.       Навчально-методичне забезпечення викладання мови, матеріально-технічне забезпечення  (програми, підручники, додаткова література, дидактичний матеріал; систематизація, впорядкування теоретичних, методичних матеріалів, наявність роздаткового  матеріалу,  використання інформаційно-комп’ютерних технологій).
4.       Стан ведення шкільної документації.
5.       Результативність роботи вчителів, їх методичні напрацювання.
6.       Рівень та результативність викладання предмета.

      На виконання плану роботи школи  на 2017/2018навчальний рік в період з 04.10. по 18.10.2017 року  вивчався стан викладання англійської мови у 1 – 11 класах. Узагальнення вивченого питання проведено на основі матеріалів вивчення забезпечення навчально-матеріальної бази викладання предмета, співбесід з учителями, вивчення вчительської та учнівської документації, відвідування  уроків та  вивчення  рівня навчальних досягнень школярів.
1.Обізнаність учителів з нормативними документами  
Навчання англійській мові в школі здійснюється відповідно до чинного законодавства,  Державного освітнього стандарту, програми, листів МОНУ щодо викладання іноземної мови, рекомендацій з мовної освіти, чинними у 2017/2018 н.р. Учителі англійської мови в достатній мірі обізнані з нормативними документами щодо забезпечення викладання свого предмета та керуються ними безпосередньо в своїй роботі.

2.Кадрове забезпечення викладання предмету.
П І Б
Освіта
Педаго -
гічний стаж
Педагогічна кваліфікація
У яких класах працює
Лобко Н.А.
вища
19 р.
спеціаліст І категорії
1-А,1-Б, 2,
5-А,5-Б,   
10, 11
Яценко Н.Г.
вища
21 р.
спеціаліст вищої категорії
3, 4-А, 4-Б,  6,7, 8, 9
3.Навчально-методичне та матеріально-технічне забезпечення викладання англійської мови
  Кожен вчитель має необхідні методичні розробки для кожного класу, збірники для проведення контрольних робіт за певними темами, підбірки презентацій та відеоматеріалів для викладання програмового матеріалу.   Більшість школярів забезпечені підручниками, крім учнів 10 класу, які користуються  віртуальними підручниками  в мережі Інтернет. На базі кабінету 7 класу (класний керівник Яценко Н.Г.) зібрані певні матеріали для проведення уроків англійської мови: ілюстрації, методичні розробки для проведення уроків, контрольних робіт, збірка відеоматеріалів на електронних дисках, підбірка підручників, матеріали учнівських проектів, учбові програми, додаткова література, роздатковий матеріал. У 2017 році кабінет був оснащений комп’ютерами (2012 р. випуску), використання яких ще не налагоджене в повній мірі. Для демонстрації презентацій та відео Наталія Григорівна активно використовує на уроках плазмовий телевізор.
 У Лобко Н.А. немає шкільного приміщення для зберігання методичної бази, тому усі матеріали знаходяться вдома. Про їх наявність свідчить спостереження за організацією навчального процесу.
Обидві вчительки активно користуються магнітофоном для прослуховування CD-дисків. Яценко Н.Г. також систематично використовує плазмові телевізори, які знаходяться у 3 та 4-А та 4-Б класах.
4.Стан ведення шкільної документації.
 Календарні плани вчителів Лобко Н.Г. та Яценко Н.Г. складені відповідно до вимог та затверджені  адміністрацією школи на початку вересня. У них передбачена необхідна кількість мовних контролів, тематичних оцінювань.
Кожен календарний план узгоджений із змістом певного підручника.   Викладання англійської мови здійснюється за підручниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки України  для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах  з навчанням українською мовою у 2017/2018 навчальному році. Отже, державні програми виконуються.
 Перевірка ведення класних журналів засвідчила, що вони заповнюються відповідно до вимог.
Для виконання всіх видів навчальних робіт з англійської мови учнями 2-11 класів ведуться 2 зошити. У всіх початкових класах один із зошитів на друкованій основі. При перевірці робіт з іноземної мови у початковій школі (2-4 класи) вчитель виправляє помилки і пише зверху правильний варіант слова, виразу тощо. Зошити, у яких виконуються навчальні класні та домашні роботи, перевіряються після кожного уроку у всіх учнів з виставленям оцінок.
У 5-11 класах учнівські зошити ведуться та перевіряються відповідно до нормативних вимог.
5. Результативність роботи вчителів, їх методичні напрацювання.
Протягом перевірки було відвідано 15 уроків англійської мови, що дає підстави зробити об’єктивний висновок про методику роботи вчителів. Перевіркою встановлено, що вчителі Лобко Н.А. та Яценко Н.Г. мають достатній рівень теоретичної, методичної та мовної підготовки, логічно будують уроки, використовують різноманітні активні форми й прийоми роботи, втому числі – інтерактивні, для мотивації діяльності учнів на уроці та підвищення результативності навчання.
Учителі взаємопов’язують паралельне вивчення всіх видів мовленнєвої діяльності (читання, письмо, усне мовлення, аудіювання), створюють доброзичливий мікроклімат на уроці, уміють зацікавити своїм предметом, формуючи особистісні потреби вивчення іноземної мови.
       Педагогами вивчаються інноваційні технології, інтерактивні форми організації активної спільної діяльності вчителя і учнів на уроці та впроваджуються їх елементи в практику роботи, а саме:  ігрові технології, робота в парах,  різнорівневі завдання   тощо.
  Відвідані уроки, співбесіди, проведені з учителями, засвідчують достатній рівень демократизму та гуманізму у взаємовідносинах між учасниками навчально-виховного процесу як на уроках, так і в позакласній роботі з англійської мови. На уроках   панує атмосфера довіри, доброзичливої обстановки педагогічного спілкування, уважного і тактовного ставлення до учнів.
      З урахуванням вимог пояснювальної записки навчальної програми, змісту навчального матеріалу уроку, вимог до мовленнєвої підготовки учнів на кожному уроці вчителями оптимально визначаються і здебільшого повністю реалізуються освітні та розвиваючі цілі уроків. При цьому основна увага акцентується на формуванні в учнів усвідомлення ролі іноземної мови в цілому і англійської, зокрема, у житті людини, на засвоєння учнями знань мовних явищ, понять, за допомогою яких сприймається дійсність, на розуміння учнями власного мовлення.
     Більшість відвіданих уроків характеризуються мовленнєвою спрямованістю, що сприяє формуванню чотирьох її видів: слухання, говоріння, читання, письмо. Вивчення усіх видів мовленнєвої діяльності відбувається інтегровано.
   Види діяльності на уроках вибираються учителями з урахуванням мети і завдань, вікових особливостей та інтересів учнів. Так, у початкових класах учитель Яценко Н.Г.         будує уроки таким чином, що вони набувають розвивального характеру, в процесі яких одні види діяльності переходять в інші, вміло проводиться інтегрування англомовної діяльності з різними видами практичної: руховою, ігровою, трудовою,   широко використовує елементи гри, змагання, приховані форми контролю, іноді  поєднуються індивідуальні та фронтальні форми роботи з діяльністю в парах.  На належному рівні, в межах програмних вимог, у молодших школярів формуються початки фонетичних, лексичних, граматичних та орфографічних навичок та вмінь аудіювання, говоріння, читання та письма. Вчителька досить часто використовує ІКТ або аудіозаписи, що не тільки підвищує інтерес учнів до вивчення предмету, а й розвиває їх слухові і мовленнєві навички. На уроці вчителя багато наочності. Фізкультхвилинка проводиться щоуроку в ігровій формі. У 5-7 класах на уроках практикує  завдання, що сприяють засвоєнню нормативного мовлення лексично і граматично, намагається поєднувати індивідуальні та колективні форми роботи. Види діяльності вибираються вчителькою з урахуванням мети і завдань, вікових особливостей та інтересів учнів. Вміло володіє класом, формує свідоме ставлення до навчання.  
    У своїй роботі, відповідно до вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти,  забезпечує оволодіння учнями уміннями і навичками спілкування в усній і писемній формах відповідно до мотивів, цілей і соціальних норм поведінки у типових сферах і ситуаціях, формує базові механізми іншомовного спілкування, котрі у майбутньому випускники зможуть розвивати й удосконалювати відповідно до власних потреб, орієнтуючись на таку організацію навчання, котра забезпечує комунікативно-діяльнісний характер процесу оволодіння іноземною мовою в інтеграції з міжкультурним спрямуванням його змісту. Впроваджує технології  традиційного, особистісно орієнтованого, інтерактивного,  розвитку критичного мислення, ігрові та тестові технології.
  Учитель Лобко Н.А. у своїй роботі, відповідно до вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти,  забезпечує оволодіння учнями уміннями і навичками спілкування в усній і писемній формах відповідно до мотивів, цілей і соціальних норм поведінки у типових сферах і ситуаціях, формує базові механізми іншомовного спілкування, котрі у майбутньому випускники зможуть розвивати й удосконалювати відповідно до власних потреб, орієнтуючись на таку організацію навчання, котра забезпечує комунікативно-діяльнісний характер процесу оволодіння іноземною мовою в інтеграції з міжкультурним спрямуванням його змісту. Впроваджує технології  традиційного, особистісно орієнтованого, інтерактивного,  розвитку критичного мислення, ігрові та тестові технології. Чітко визначає тему та мету уроку, чільне місце якому належить організаційно-вступній частині: психологічний настрій, організація уваги, робочий настрій, мотивація навчання, актуалізація навчання. Уроки побудовані за конкретно визначеним планом з урахуванням ступеня оволодіння матеріалу.  
 Пріоритет надає комунікативно спрямованим завданням і вправам, які забезпечують оволодіння мовою як засобом спілкування.  У старших класах широко практикує завдання, які вимагають самостійності, вміння учнів комбінувати матеріал залежно від потреб мовленнєвої ситуації.   Виразне, зразкове, переконливе, різноманітне за засобом вираження думки вчителями, є зразком для наслідування. Активно впроваджує форми й методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів
Учителі прагнуть до дотримання співвідношення тривалості англійського і українського мовлення на уроці. У молодших класах воно становить 70/30%,
у 5-11 класах – 90/10%.
 Також увага приділяється вчителями англійської мови позакласній роботі з предмета. Так, у поточному навчальному році учителі мають години для проведення індивідуально-групових занять у 1-А, 5,6,7 класах, на яких проводять   роботу з учнями, які виявляють інтерес до вивчення мови.  
      У процесі вивчення рівня навчальних досягнень учнів з англійської мови основна увага акцентувалася на рівні сформованості основних комунікативних умінь відповідно до вікових особливостей учнів: уміння здійснювати усно мовленнєве спілкування (у монологічній і діалогічній формах), розуміти зі слуху зміст текстів, здійснювати спілкування у писемній формі відповідно до поставлених завдань, адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння мовою, уміння використовувати за необхідності невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів.
    Але як результати контрольних діагностувань, так і спостереження за роботою учнів на уроках засвідчують, що  мовна підготовка   частини учнів 5 - 11класів  має   недоліки. Найбільш характерними з них є:
•  лексичний запас  деяких учнів недостатній, що відповідно впливає на навички усного, писемного мовлення і читання;
•  мова   частини учнів не відповідає нормам англійської вимови,  висловлювання учнів короткі за обсягом, у мові допускається велика кількість граматичних і фонетичних помилок;
•  учні мають труднощі:
- із  вмінням вільно оперувати засвоєним лексичним матеріалом у  заданих мовних ситуаціях;
- у творчому комбінуванні лексико-граматичного матеріалу для висловлення власного ставлення до певних подій та фактів, аргументації власних суджень.
 У середніх класах ще досить високою залишається питома вага вправ на імітацію та механічне запам'ятовування. Рідко проводиться навчання монологічному  мовленню учнів у формі повідомлення, судження, реферування прочитаного, недостатня увага приділяється розвитку непідготовленого.
Також учителям англійської мови рідко задаються диференційовані домашні завдання.
6. Рівень та результативність викладання предмета
З метою встановлення об’єктивного рівня знань з предмету адміністрацією школи були проведені контрольні зрізи знань у 3-11 класах.  
 Результати контрольних робіт наступні:
Клас
К-сть
учнів
у класі
К-сть учнів,
що
виконували
 к/р
Учитель
рівні навчальних досягнень
% якості знань
В
Д
С
П
3
21
19
 Яценко Н.Г.
3
6
6
4
47%
4-А
14
9
Яценко Н.Г.
0
5
2
2
56%
4-Б
17
15
Яценко Н.Г.
2
6
4
3
53%
5-А
17
14
Лобко Н.А.
2
2
3
7
29%
5-Б
13
9
Лобко Н.А.
3
4
2
0
78%
6
23
22
Яценко Н.Г
2
5
4
11
32%
7
23
19
Яценко Н.Г.
1
9
8
1
53%
8
17
107
Яценко Н.Г.
0
2
3
5
20%
9
20
12
Яценко Н.Г.
3
3
1
5
50%
10
13
8
Лобко Н.А.
2
2
3
1
50%
11
9
5
Лобко Н.А.
1
2
1
1
60%
 Якість знань з англійської мови за результатми контрольних зрізів знань становить 49% (52% за результатами  річного оцінювання у 2016/2017 н.р.). Цей показник відповідає середньостатистичним показникам за підсумками семестрового та річного оцінювання попередніх років, а отже є об’єктивним.
Слід зазначити, що найкраще написали контрольні роботи учні початкової та середньої ланки (крім 8 класу).  
7.Робота з обдарованими учнями
   Учителі англійської мови достатньо приділяють уваги роботі з  обдарованими дітьми.  Так, під час вивчення стану викладання предмету, пройшов шкільний етап  олімпіад з англійської мови, у якому взяли участь 10 учнів 6-11 класів. Троє школярів готуються захищати честь школи у районному етапі змагань. Робота з підготовки учнів до змагань була спланована у лютому 2017 року.     
    
РЕКОМЕНДАЦІЇ:
1.Вчителям англійської мови Лобко Н.А., Яценко Н.Г.:
1.1.  На уроках широко впроваджувати мовні вправи, які б сприяли  засвоєнню нормативного мовлення фонетично, лексично і граматично.
1.2.   Практикувати завдання, які вимагають більшої самостійності, виробленню в учнів вмінь комбінувати   матеріал залежно від потреб мовленнєвої ситуації. 
1.3. В системі використовувати ситуативні і тематичні малюнки та картинки, схеми, таблиці, роздатковий матеріал для парної і індивідуальної роботи, аудіо записи, ІКТ.
1.4. Практикувати говоріння в режимі «учень – диктор», синхронне виконання вправ, хорове реп лікування в різних режимах.
1.5.Урізноманітнювати форми контролю, практикувати взаємоконтроль, самоконтроль, та самооцінювання навчальних досягнень учнів, частіше практикувати виконання учнями тестових завдань, завдань з вільно конструйованими відповідями тощо.
1.6.Значну увагу приділяти запобіганню прогалин в знаннях учнів, особливо у старших класах.
1.7.Зосередити спільні зусилля на створенні методичної бази кабінету англійської мови, диференціювати тематичний матеріал по класах, категоріях призначення.
1.8.Ввести у практику диференціацію домашніх завдань у всіх класах.
1.9.Вчительці Лобко Н.А. подбати про залучення учнів 10-11 класів до занять у позаурочний час під час проведення індивідуально-групової роботи.

1.        Визнати стан викладання англійської мови у 1 – 11 класах задовільним.
2.       Учителям англійської мови Голотюк В.Л. та Оркуші А.М.:
2.1.    Систематично приділяти належну увагу розвитку комунікативної компетенції учнів  як одного із основних завдань  навчання  іноземної мови.
2.2.    Вимагати від учнів постійного дотримання єдиного орфографічного режиму у зошитах.
2.3.    Під час складання завдань або підготовки до уроків особливе значення приділяти диференціації та індивідуалізації навчання.
2.4.    Постійно працювати над урізноманітненням форм і методів роботи учнів на уроках з метою підтримки працездатності кожного учня на уроці, уникнення зниження їх активності та послаблення уваги на протязі усього уроку.
2.5.    Постійно працювати над створенням комп’ютерної навчально - матеріальної бази  викладання предмету.
2.6.    Посилити роботу із здібними та обдарованими дітьми, підготовку їх до  олімпіад і конкурсів з предмету.












                                                                                            






Комментариев нет:

Отправить комментарий